luni, februarie 02, 2015

World of Oz

Posted by Mr.Rager on luni, februarie 02, 2015 in , , | No comments
   In urma cu doi ani, faceam pentru prima data cunostinta vizual cu "taramul fantastic al lui Oz" si imi aduc aminte cu multa placere de acea zi magica. O zi mohorata de primavara in care am decis ca vizionarea filmului Oz the Great and Powerful ar fi un lucru foarte inspirat. Si chiar am avut perfecta dreptate in privinta acestui fapt pentru ca am fost placut surprins de el.
 
 Cred ca fiecare persoana cu un nivel mediu de cunostiinte literale stie, in mare, clasica poveste „Vrajitorului din Oz” , iar cu siguranta numarul celor care au vizionat impresionanta adaptarea cinematografica din anul 1939 este imens. In momentul in care am vazut Oz the Great and Powerful am ramas placut impresionat din foarte multe motive insa acum ca am avut onoarea sa vad si The Wizard of Oz, pot spune ca filmul lui Sam Raimi este si mai bun. Fara sa stiu precis actiunea filmului original am asistat cu foarte mult entuziasm la un spectacol impresionant din punct de vedere vizual pus la cale de aclamatul regizor. Am ramas surprins si de poveste insa de abia acum imi pot da seama cu adevarat cat de inspirat a fost firul narativ al filmului. De asemenea realizez cat de mult a tinut Sam Raimi sa aduca un impresionant omagiu filmului din 1939, iar acest lucru mi se pare unul de aplaudat.


   Astfel intre cele doua filme exista asemanari uimitoare. As putea considera usor nostalgic filmul lui Sam Raimi.  Spun acest lucru pentru ca sunt sigur ca privitorul identifica cu usurinta asemanariile dintre cele doua filme, iar acest lucru ar trebui sa treazeasca un sentiment de nostalgie in sufletul spectatorului.
   
Ambele filme sunt lipsite de culoare la inceput insa dupa putin timp acest lucru se schimba complet, iar filmele prind o culoare iesita din comun. Din punct de vedere vizual cele doua filme sunt pur si simplu impresionante insa cu siguranta trebuie remarcat impactul vizual al clasicului. Cum au putut realiza acest film este absolut fantastic si merita din plin recunostinta unui cinefil. The Wizard of Oz in Technicolor este mult mai impresionant decat majoritatea filmelor superficiale din ziua de azi care irosesc din plin o tehnologie super avansata.
   
Daca firul narativ al primului film urmareste strict evenimentele  prezentate in cartea lui L. Frank Baum, acelasi lucru nu este posibil si in cazul filmului lui Raimi. Astfel, scenaristii au trebuit sa imagineze o poveste interesanta si originala care in mare parte sa aibe o legatura stransa cu evenimentele deja cunoscute.  Multe personaje prezente  in adaptarea cinematografica  pot fi regasite si in noua poveste imaginata, iar acest detaliu este foarte interesant. Intr-o scena foarte scurta facem cunostina  „pentru prima data” cu Leu cel Las iar infricosatoarele maimute inaripate sunt  gata sa puna din nou probleme eroiilor nostri. De asemenea  personaje precum Glinda si cele doau vrajitoare rele le putem regasi si in noul film, acestea din urma avand o contributie mult mai important. Totusi cel mai interesant aspect este legat de aventura purtata de Oscar Diggs (Oz) pentru a ajunge pe tronul noului taram magic. Cred ca daca vezi cele doua filme in ordinea in care actiunea se desfasoara cronologic vei fi invaluit de un sentiment mult mai fantastic, cel putin acest lucru s-a intamplat in cazul meu.

   The Wizard of Oz este cu siguranta o capodopera cinematografica de zile mari care isi merita din plin acest statut. Un film absolut uimitor despre prietenie si generozitate, care are capacitatea de a uimi si emotiona orice persoana cu usurinta. Cei mari vor fi trimisi instantaneu in copilarie, iar cei mici se vor distra de minune si vor invata ca „ nicaieri nu-i ca acasa”. Sunt foarte bucuros ca am reusit sa vad acest film si cu siguranta nu mai este nevoie sa recomand acest clasic. Cred ca pentru un adevarat cinefil este cumva obligatoriu sa urmaresti acesta bijuterie. Cat despre Oz the Great and Powerful am numai cuvinte de lauda iar realizarea acestuia a fost un lucru foarte inspirat. 

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu